Gmina Wierzbica/Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w Wierzbicy realizuje projekt „Stawiamy na siebie - rozwijamy własne zainteresowania”.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Celem projektu jest wsparcie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną.
W ramach projektu zaplanowano następujące działania:
Projekt skierowany jest do 55 uczniów uczących się w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Wierzbicy znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej.
Uczeń znajdujący się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej – uczeń spełniający co najmniej jedną z następujących przesłanek:
1. posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 100, z późn. zm.);
2. posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno–pedagogiczną wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082, z późn. zm.);
3. pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej, tj. mającej na utrzymaniu troje lub więcej dzieci:
− w wieku do ukończenia 18. roku życia,
− w wieku do ukończenia 25. roku życia - w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole,
do dnia 30 września następującego po końcu roku szkolnego, w którym jest planowane ukończenie nauki lub w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole wyższej - do końca roku akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki;
4. posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
5. posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej;
6. wychowywanie się w rodzinie niepełnej;
7. pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie) świadczeń rodzinnych na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wobec którego, w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;
8. posiadanie przez ucznia doświadczenia migracji;
Rezultatem projektu będzie nabycie kompetencji, umiejętności, uzdolnień i zainteresowań uczniów, które zaowocują ogólnym rozwojem w dłuższej perspektywie czasowej.
Wartość projektu: 202 361,46 PLN
Wartość dofinansowania: 181 411,46 PLN
Okres realizacji projektu: 04.09.2023 r. - 21.06.2024 r.
Do pobrania:
Regulamin rekrutacji Stawiamy na siebie.
Formularz rekrutacyjny Stawiamy na siebie.
Oświadczenie zał. 4 do formularza.
Oświadczenie zał. 5 do formularza.
Oświadczenie zał. 6 do formularza.
Oświadczenie zał. 7 do formularza.
CZYTAJ WIĘCEJ
W naszej szkole w roku szkolnym 2020/2021 realizowany jest szkolny program ćwiczeń integrujących INPP (Instytut Psychologii Neurofizjologicznej). Składa się na niego seria codziennych ćwiczeń opartych na ruchach wykonywanych przez prawidłowo rozwijające się dziecko w 1. roku życia. Ćwiczenia korekcyjne są prowadzone przez 10 minut codziennie przez cały rok szkolny w małych grupach dzieci 0A i 0B wytypowanych podczas badania przesiewowego.
Program ten jest szeroko stosowany w szkołach w Wielkiej Brytanii i innych krajach europejskich. Badania wykazały, że ćwiczenia intrgrujące skutecznie redukują oznaki niedojrzałości neuromotorycznej, która ma związek ze słabymi wynikami w nauce. Skutki niedojrzałości neuromotorycznej można obserwować pod postacią:
Fakty:
Czym jest integracja sensoryczna?
Wyobraźmy sobie chaos wywołany awarią sygnalizacji świetlnej na ruchliwym skrzyżowaniu
w godzinach szczytu w dużym mieście. Setki aut, zgiełk klaksonów, ogólna irytacja.
Oto obraz, który pokazuje, jak czuje się dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej…
W każdej sekundzie naszego życia i w każdej sytuacji do mózgu docierają niezliczone ilości bodźców sensorycznych, które pochodzą ze wszystkich zmysłów – wzroku, słuchu, dotyku, węchu, czucia ruchu i położenia naszego ciała w przestrzeni. Nasz mózg musi te wszystkie bodźce rozpoznać, uporządkować, zinterpretować, a także zintegrować i powiązać z wcześniejszymi doświadczeniami, by móc zareagować w odpowiedni (adekwatny) sposób.
Gdy dziecko biega, bawi się, uczy czy odpoczywa, jego mózg nieustannie organizuje informacje
i zarządza nimi. Gdy odbywa się to w sposób zintegrowany, mózg używa ich do prawidłowej percepcji, odpowiedniego zachowania czy efektywnego uczenia się. Gdy następuje dezintegracja tego procesu, funkcjonowanie dziecka w domu i szkole może przypominać wspomniane godziny szczytu.
Reasumując integracja sensoryczna tworzy fundamenty edukacji i zachowań społecznych.
Czym mogą się objawiać zaburzenia w zakresie integracji sensorycznej?
Dziecko:
Na czym polega terapia integracji sensorycznej?
Terapia integracji sensorycznej ma postać „naukowej zabawy”, podczas której
z wykorzystaniem specjalistycznych sprzętów i pomocy terapeutycznych, dostarcza się kontrolowanej ilości bodźców pochodzących ze wszystkich zmysłów. Podczas terapii dziecko nie ćwiczy konkretnych umiejętności, lecz poprawiając integrację sensoryczną, wzmacnia procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności.
Terapia integracji sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci:
Domowe ćwiczenia wyciszające układ nerwowy.
W co się bawić? – czyli profilaktyka dysleksji.
Sylwia Kosior
terapeuta integracji sensorycznej
Statut Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Wierzbicy.
Standardy ochrony małoletnich.
Regulamin przyznawania tytułu najlepszego absolwenta „Primus inter pares”.
Regulamin korzystania z szatni szkolnej.
Regulamin Spółdzielni Uczniowskiej.
Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny.
Regulamin Samorządu Uczniowskiego.
Regulamin Rzecznika Praw Ucznia.
Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów.
Księga protokołów.
Procedury
Procedura zebrań z rodzicami i udzielania informacji rodzicom o sytuacji ucznia w szkole.
Procedura postępowania pracowników szkoły w sytuacjach zagrożenia uczniów demoralizacją.
Procedura przebywania osób obcych, rodziców/prawnych opiekunów na terenie szkoły.
Procedura dopuszczenia do użytku szkolnego programów nauczania.
Procedura podwyższania oceny przewidywanej.
Procedura organizowania imprez i konkursów.
Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Procedura postępowania w przypadku stwierdzenia palenia papierosów.
Procedura postępowania w przypadku stwierdzenia palenia e-papierosa.
Procedura postępowania w przypadku korzystanie w czasie zajęć lekcyjnych z niedozwolonych urządzeń.
Procedura postępowania w przypadku podejrzenia że uczeń jest ofiara przemocy w rodzinie.
Procedura postępowania w sytuacji podejrzenia o cyberprzemoc.
Procedura postępowania w przypadku prób samobójczych lub samobójstwa ucznia.
Procedura przyprowadzania i odbierania uczniów ze szkoły.
Procedura organizacji zajęc lekcyjnych.
Procedura postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia objawów choroby COVID-19.
Procedura przeprowadzania dezynfekcji w szkole.
Procedura bezpiecznego dowozu uczniów.
Procedura dopuszczenia do użytku szkolnego programów nauczania.
Procedura organizacji zastępstw za nieobecnych nauczycieli.
CZYTAJ WIĘCEJ