Chyba każdy z nas marzył kiedyś o otrzymaniu listu od samej Królowej Anglii. Teraz to marzenie spełniło się uczniom klasy 6a.
Przed świętami Bożego Narodzenia uczniowie klasy 6a wraz z nauczycielem języka angielskiego - Gerdą Herbut, napisali list i życzenia świąteczne do Królowej Elżbiety II. W liście dzieci opowiedziały Królowej trochę o sobie oraz złożyły najlepsze życzenia na 2020 rok. Z niecierpliwością czekaliśmy na odpowiedź od Jej Królewskiej Mości. Kilka miesięcy później nadszedł długo oczekiwany list z Pałacu Buckingham. Radość była ogromna! Królowa Elżbieta II podziękowała za list i kartkę świąteczną. To przeżycie z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.
Akcję pisania listów do rodziny królewskiej zainicjowała w 2018 pani Barbara Waszczuk.
Kochani Uczniowie!!!
Wybuch w Polsce epidemii wirusa COVID- 19 postawił przed nami wszystkimi nowe wyzwania. Jednym z nich jest nieprzerwalne funkcjonowanie w warunkach kryzysu, w tym nauka zdalna każdego z Was, praca nauczycieli, którzy zapewniają ciągłość realizacji zadań edukacyjnych i dbają o prawidłowe prowadzenie pracy na odległość. Cieszę się, że aktywnie uczestniczycie w lekcjach, rozwiązujecie zadania, pilnie odrabiacie prace domowe. Często przeglądam e- dziennik i widzę Wasze oceny. Szczególne podziękowania należą się Waszym Rodzicom, (szczególnie Rodzicom uczniów klas młodszych), którzy Was wspierają we wszystkich działaniach w tym wyjątkowo trudnym czasie.
Kochani Uczniowie!!!
• Pamiętajcie, że najlepsze efekty daje praca systematyczna!
• Wszelkie wątpliwości na bieżąco zgłaszajcie nauczycielom, wychowawcy, dyrektorowi szkoły.
• Pamiętajcie o etykiecie językowej i kulturze komunikacji ( zwroty grzecznościowe mile widziane! )
• Samodzielnie odrabiajcie zadane przez nauczycieli prace!
• Pamiętajcie! Rodzice Was wspierają a nie wyręczają!
• Nie przedłużajcie bez potrzeby czasu spędzonego przy komputerze!
• Przestrzegajcie zasad bezpieczeństwa w pracy z komputerem i Internetem!
WAŻNE!!! Zdalne nauczanie (e-lekcje), wymaga zapewnienia bezpiecznych kanałów komunikacji. Odbywa się ono za pomocą łączy internetowych, a te, jak dobrze wiemy, narażone są na ingerencję z zewnątrz. Dlatego proszę, ze względu na warunki , w jakich obecnie musicie zdobywać wiedzę, zadbajcie w sposób szczególny o bezpieczeństwo danych osobowych i swoją prywatność.
Zachęcam Was do wzięcia udziału w wypełnianiu niezwykle ważnej misji i pokonaniu Sieciuchów !!!
Serdecznie Was pozdrawiam,
Marzanna Jakuta
dyrektor szkoły
Dzieci nie umieją radzić sobie w wielu trudnych dla nich sytuacjach emocjonalnych (irracjonalne lęki, pierwsze dni w przedszkolu, czy obecna sytuacje epidemii koronawirusa itp.), nie znają słów określających ich przeżycia, nie potrafią zwrócić się do dorosłego o pomoc i przez to łatwo mogą wpaść w pułapkę własnych negatywnych emocji i braku akceptacji ze strony otoczenia. W takich właśnie sytuacjach ważną rolę odgrywa biblioterapia, czyli terapia przez czytanie, słuchanie lub oglądanie odpowiednio dobranych książek.
W celu wzmacniania i wzbogacania dziecka, aby umiało dobrze radzić sobie z trudnościami, na stronie Biblioteki Szkolnej na facebooku udostępniamy utwory, które dodadzą nadziei poprzez swoją terapeutyczną moc.
13 kwietnia obchodziliśmy 80. Rocznicę Zbrodni Katyńskiej. Wiosną 1940 r. radzieckie NKWD zamordowało blisko 22 tys. obywateli polskich, w tym 14,5 tys. jeńców wojennych – z obozów w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie oraz 7,3 tys. więźniów aresztowanych w okupowanej przez ZSRR wschodniej części Polski. Jeńców z obozu kozielskiego rozstrzelano w Katyniu, tych ze Starobielska – w Charkowie, natomiast policjantów z Ostaszkowa - w Kalininie (dzisiejszy Twer, pochowani w Miednoje). Wszyscy oni ponieśli śmierć za wierność Ojczyźnie - za odmowę uznania jej rozbioru we wrześniu 1939 roku przez Rosję sowiecką i hitlerowskie Niemcy.
Instytut Pamięci Narodowej udostępnia ciekawe publikacje elektroniczne o Zbrodni Katyńskiej. Polecamy!
Drodzy Uczniowie, zachęcamy także do złożenia hołdu ofiarom tej tragicznej zbrodni poprzez zapalenie symbolicznego światła pamięci podczas wirtualnego spaceru po cmentarzu katyńskim.
CZYTAJ WIĘCEJPomimo wyjątkowo trudnej sytuacji, związanej z epidemią koronawirusa, nie tracimy ducha.
Nasi wspaniali uczniowie z kl. IV- VII realizują swoje artystyczne pasje, tworząc wielkanocne pisanki. Oto efekty ich pracy:
Szanowni Państwo Nauczyciele i Pracownicy
Drodzy Rodzice i Uczniowie
Z okazji Świąt Wielkanocnych
życzę wszystkiego najlepszego, zdrowia, spokoju, nadziei, radości,
siły w pokonywaniu trudności i otwartego serca.
Wesołego Alleluja!
dyrektor szkoły
Marzanna Jakuta
Drodzy Uczniowie, sytuację związaną z pandemią koronawirusa trudno zrozumieć – często górę biorą strach i panika. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja pozwoli Wam zrozumieć, co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronawirus i jak się go wystrzegać. Dowiecie się skąd w nazwie wirusa „korona”. Polecamy także film: https://youtu.be/H0mx90NbvuM
Pamiętajcie - bardzo dużo zależy od zachowania każdego z nas, niezależnie od tego, ile ma lat. Ty też możesz zostać pogromcą koronawirusa. Masz tę moc!
Jajko to symbol zmartwychwstania, a barwienie ich, świecenie i obdarowywanie nimi bliźnich stało się zwyczajem wielkanocnym. Nazwy jaj wielkanocnych zależne są od sposobu ich ozdabiania:
Kraszanki – jajka ozdabiane jednym kolorem, gotowane w barwnym wywarze uzyskiwanym z roślin: brązowy z łupin cebuli, czarny z kory dębu lub łupin orzecha włoskiego, żółto złocisty z kwiatu nagietka, fioletowy z kwiatów malwy, zielony z pędów młodego żyta, różowy z soku s buraka.
Skrobanki (Drapanki)- jajka ozdabiane wyskrobanym wzorkiem, powstają przez drapanie zewnętrznej barwionej powłoki jajka
Pisanki – powstają przez rysowanie na skorupce gorącym, roztopionym woskiem za pomocą szpilkilub drewienka, a następnie zanurzane w barwniku.
Oklejanki (Naklejanki) – jajka ozdabiane naklejanymi suszonymi kwiatami, listkami, papierem lub włóczką.
Nalepianki – jajka ozdabiane różnobarwnymi wycinankami z kolorowego papieru.
W Polsce zwyczaj malowania jaj sięga X wieku. Malowaniem jaj w Wielkim Tygodniu zajmowały się głównie dziewczęta, chłopcy zaś podczas świąt urządzali wybitki. Zabawa polegała na uderzaniu kolorowymi jajkami jedno o drugie. Którego jajko zostało zbite, ten przegrywał.
CZYTAJ WIĘCEJW obecnym czasie wszyscy musieliśmy porzucić codzienne obowiązki i zwyczaje, a więc spotkania z przyjaciółmi Unikamy dużych zbiorowisk ludzkich i pozostajemy w domu, jeśli nie mamy ważnego powodu do wyjścia. Wiemy doskonale, że w takich warunkach czasami może dopaść nas nuda. Od dzisiaj - w odpowiedniej dawce w zakładce Biblioteki będziemy zamieszczać „coś śmiesznego”.
CZYTAJ WIĘCEJJako szkoła, w której od kilkunastu lat prowadzona jest systematyczna i profesjonalna edukacja ekologiczna, postanowiliśmy podjąć kolejne wyzwanie w tym obszarze i wziąć udział w ciekawym projekcie – Tradycyjny Sad. Organizatorem i sponsorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska. Projekt ma na celu zachowanie różnorodności biologicznej Polski i zdrowia społeczeństwa. Polega na poznaniu sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie mini sadu składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych swobodnie na ogólnodostępnym terenie. Organizatorzy kładą nacisk na prowadzenie sadu w sposób naturalny tj. z doborem odpornych odmian dostosowanych do polskich warunków oraz zastosowaniem takiego sposobu ochrony roślin, który nie szkodzi środowisku.
CZYTAJ WIĘCEJUczniowie klas 0 „c”, I „b” i III „b” 6 marca po raz kolejny pojechali na wycieczkę. Tym razem niedaleko, bo do Chełma. Okazją ku temu był Dzień Kobiet. W prawdzie program wycieczki zawierał trzy punkty ale takie ,które dają dzieciom dużo radości.
Najpierw obejrzeli przedstawienie teatralne w Chdk-u pt. „Cudowna lampa Aladyna”, w wykonaniu aktorów teatru muzycznego „Forte”, na którym wszyscy się świetnie bawili.
Strona 20 z 26